Leveringsvoorwaarden

Orders dient u zelf via de website te plaatsen, indien het verzoek of Avantius de order wilt plaatsen is de klant zelf verantwoordelijk.


14 dagen tevredenheidsgarantie


Recht van retour

De koper heeft het recht van retour binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel om het retour te sturen.

Vóór het retour zenden dient U altijd eerst een RMA- nummer aan te vragen via
rma@avantius.nl

Bij terugname is het mogelijk dat waardevermindering wordt berekend indien de goederen uitgepakt, gebruikt en/of beschadigd zijn.

Ieder product dient compleet en in nieuwstaat, met alle accessoires en handleidingen, geretourneerd te worden.

Dit geldt niet wanneer de goederen slechts visueel gecontroleerd zijn en daarvoor een korte tijd uit de doos zijn geweest, ervan uitgaande dat de verpakking hierdoor niet gescheurd of onherstelbaar beschadigd is.

In veel gevallen kunt u een waardevermindering vermijden door de goederen niet als eigenaar in gebruik te nemen en alles na te laten wat de waarde kan beïnvloeden.

Onze ervaring leert dat waardevermindering veelal plaatsvindt doordat goederen onvolledig en/of gebruikt teruggestuurd worden.

Indien de toestand van de geretourneerde goederen compleet, onbeschadigd, ongebruikt of onbeschreven is, krijgt u het volledige aankoopbedrag retour. Indien de toestand van de geretourneerde goederen gebruikssporen bevat, incompleet is, beschadigd is, zegel verbroken, geopend is, krijgt u 50% tot 70% retour.
In het kort komt het er op neerdat wij alleen goederen retour nemen zonder gebruikssporen.

Bij het retour sturen van artikelen kan Avantius administratiekosten in rekening brengen.

Uitzonderingen: De volgende artikelen kunnen niet retour gestuurd worden:

  • Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, dan wel geïnstalleerd of geregistreerd is
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, bijvoorbeeld in-ear- headsets, Slips, shorts, ondermode, zwemkleding, kousen en sextoys en pruiken en alle overige lingerie die op intiem lichamelijk gebruik worden kunnen om begrijpelijke hygiënische redenen NIET worden geretourneerd. Zie de Algemene Voorwaarden vind je bij Artikel 10, lid 6 en lid 8 enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht.
  • Of artikelen die een beperkte houdbaarheid hebben, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet kunnen worden teruggezonden
  • Telefoons na gebruik en/of testen.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen die speciaal voor de klant zijn ingekocht.
  • Artikelen die met grote aantalen en/of met staffelkorting zijn verkocht aan de klant.
  • Geheugenkaartjes die worden gebruikt in apparatuur die de geheugenkaart niet ondersteunt.
  • Omruilen is niet mogelijk, een nieuwe bestelling gaat via de website.
  • Lampen (zoals bij fotostudio)
  • Retouren zonder originele bon zijn niet mogelijk.
  • Batterijen en accu's
  • Producten waarvan het verpakkingsmateriaal is verwijderd, bijvoorbeeld folie van een fototoestel.

Let op: Ook als er op producten is geschreven, stickers verwijderd zijn en producten die beschadigd zijn. Kan niet worden vervangen of retour genomen worden. 
Omruilen is niet mogelijk: u dient een nieuwe bestelling te doen via de website en een RMA nummer aan te vragen via rma@avantius.nl

Bij deel retour zending worden er geen verzendkosten terug betaald.

Garantietijd op de producten.

Op de Rockboard scooters wordt 1 jaar fabrieksgarantie op onderdelen bij normaal gebruik gegeven.
Belangrijk voor uw garantie v/d Rockboard scooter:  Fixeer (vastzetten) altijd de grote zwarte knop onderaan het (stuur)frame.
Vergeet u dit te doen dan breken de 2 fixeerpennen uit en raakt de Rockboard defect.
Hierop wordt geen garantie geboden.


Steppen bij normaal gebruik: 12 maanden. Niet op slijtage onderdelen  zoals ketting, Grip mat, handvaten,rem enz.
Wij geven geen garantie op een steppen als er zich
Schuur- of krasschade aan de onderkant bevinden.
Stoot- of slagschade door bijvoorbeeld stoepen en drempels.
Deze producten zijn niet onverwoestbaar, vervanging of vergoeding hangt van de leverancier af.
Deze zal elke step en of fiets beoordelen evenals hoe de schade is ontstaan.


Telefoon 1 jaar Uitgesloten glas, accu en breuk.
Horloge 1 jaar op uurwerk uitgesloten breuk, glasplaatje, bandje en batterij.
Geheugenkaartje 24 maanden
USB: 12 maanden
Webcam en camcorders: 12 maanden
Laptopcoolers: 3 maanden.
WII, Playstation en gameboy producten 3 maanden
Muizen: 12 maanden
Toetsenborden: 12 maanden
Bluetooth en GPS: 6 maanden
Kaartlezers: 1 maand
Opladers voor bijvoorbeeld telefoons: 12 maanden bij normaal gebruik.
(mits draad niet los van stekker is of dat de stekker niet rammelt door bijvoorbeeld vallen)

Accu"s 6 maanden
Horloges: 1 jaar op uurwerk.(geen garantie op bandjes glas of losse onderdelen)
Overige producten: 1 jaar.


Uitgesloten van garantie

De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

1. Gebroken schermen
2. Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
3. Vocht- of waterschade (dit telt niet voor onderwatercamera's)
4. Verwijderen van software door klant.
5. Kaartjes die alleen gedefragmenteerd worden vallen niet onder de garantie.
6. Zekeringen die in producten zijn door gebrand.
7. in-ear producten & oordopjes
8. (led) Lampen zoals bij fotostudio, laptopcoolers verlichting etc.
9. Gebruikkers slijtage bij accessoires.
10. Gebroken onderdelen
11. Vocht- of waterschade
13. Niet compleet retour gestuurd
Bij deze wordt ook geen verzendkosten vergoed maar in rekening gebracht
Heeft u vragen over de mogelijkheid tot omruilen van uw product? Vraag dan een RMA-nummer aan.
Wanner u een product heeft wat niet goed functioneert bij ontvangst:In dat geval moet U een RMA-nummer aanvragen.
Dit moet binnen 48 uur worden gemeld, anders gaan wij er vanuit dat het product in juiste staat is ontvangen.
Indien het product defect geleverd is, worden de standaard verzendkosten aan de klant vergoed.
Pakketten die met een andere verzendmaatschappij worden verstuurd (bijvoorbeeld UPS) die hogere kosten rekent dan postnl zal Avantius slechts de verzendkosten terug betalen die postnl rekent. Deze verzendkostenvergoeding telt alleen voor bestelling die nog vallen onder de zeven dagen tevredenheidsgarantie.



Klopt uw bestelling niet dan moet U dit binnen 48 uur melden.

Bij een defecte artikel geeft Avantius aan de klant door naar welk adres het kan worden verzonden.

Bestellen:

Orders dient u zelf via de website te plaatsen, indien het verzoek of Avantius de order wilt plaatsen is de klant zelf verantwoordelijk.

Avantius kan hier niet voor aansprakelijk voor worden gesteld.

Betaling
Betaling moet vooraf worden voldaan, levertijd afhankelijk per product.
Mits de artikelen voorradig zijn leveren wij binnen twee tot vijf werkdagen. Soms is dit echter niet mogelijk en wordt het artikel later geleverd.
Als de betaling na 5 werkdagen niet is voldaan, wordt de order geannuleerd.

Verzenden (Nederland)

Wij bezorgen alle artikelen van uw bestelling, indien mogelijk, in één zending of pakket. Onze artikelen hebben echter variabele levertijden. Indien een artikel niet leverbaar is wordt dit aangegeven bij de bestelstatus. Het kan dan ook voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in één zending of pakket toegezonden krijgt.
Wij verzenden uw bestellingen in luchtkussen enveloppen of in sterke kartonnen dozen.
Alles wordt zorgvuldig door Avantius verpakt en verzonden.

 

Voorwaarden Op werkdagen voor 12.30 uur besteld vanavond in huis.

* Tegen een meerprijs is het mogelijk om uw bestelling de zelfde dag te laten leveren indien u deze op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 12.30 uur heeft besteld. De levering is tussen 18.00 uur en 22.00 uur. Voorwaarden is wel dat deze bestelling al is betaald met Ideal en dat u voor 12.30 uur heeft besteld.

Let op de meerprijs is buiten de gewone verzendkosten.

Het is alleen mogelijk bij artikelen als u de verzend optie "vandaag geleverd" bij de verzend methode kunt selecteren.

Indien u niet thuis bent kunnen er extra kosten worden berekend om het nogmaals opnieuw te bezorgen.

Deze optie is niet mogelijk voor waddeneilanden en België.

Rembours verzending ( betalen bij afleveren)

Bij rembours bestellingen dient het orderbedrag minimaal 25 euro te zijn zonder de verzendkosten meegerekend.

Verzendkosten

Voor artikelen die op de website staan vermeld met gratis verzending, gelden alleen voor Nederland
Gratis verzending telt alleen voor het aangegeven product en niet voor een gehele bestelling. Dat wilt zeggen indien er meerdere artikelen worden besteld die uitgesloten zijn voor gratis verzending dat hier wel verzendkosten voor worden berekend.

Orders die geplaatst worden met verzending buiten Nederland ontvangt u een aparte mail voor de verzendkosten van het betreffende land.

Verzendkosten (briefpost) vanaf 2,50
In bovenstaande opstelling zijn wij er van uit gegaan dat uw bestelling als brievenbuspost wordt verzonden. Deze manier van verzenden is op eigen risico. U kunt tegen meerprijs kiezen voor aangetekend verzenden.
Deze zending is dan traceerbaar en in geval van verlies of beschadiging voor u geheel zonder risico. Producten die verzonden worden als briefpost, is het mogelijk dat het uit de originele verpakking is gehaald om als briefpost te kunnen verzenden.

Indien het pakketje om welke reden dan ook niet aankomt, is dit risico geheel voor de koper.
Avantius kan niet aansprakelijk worden gesteld.
Wij adviseren dan ook om uw pakket aangetekend verzekerd te verzenden.
Uitzondering als de waarde van het product te hoog is om als briefpost verzonden te kunnen worden.

Nederland pakketpost 5,99 met track en tracé

België
Pakketkosten vanaf 8,95

Het is ook mogelijk dat Uw bestelling direct vanaf onze leverancier naar U wordt verzonden.
Dit kan zijn via DHL of UPS en DPD en Post.nl.
U ontvangt dan geen track en tracé nummer maar de bestelling is wel verzekerd en bij problemen wel traceerbaar door de leverancier.


Avantius gebruikt een vol automatische label systeem, bij het opgeven van een verkeerd adres of postcode vergeten huisnummer en dergelijke kan Avantius niet verantwoordelijke worden gesteld voor de bezorging.

Komt het pakketje niet retour bij Avantius, dan wordt ook geen nieuw pakketje verstuurd naar het juiste adres.

Wanneer het pakketje wel retour komt bij Avantius, wordt er opnieuw verzendkosten berekend. 
 
 

Is het mogelijk  mijn BTW terug vragen?


Bedrijven vanuit de EU landen die geen BTW willen betalen dienen vooraf dit melden.
Orders die al gedaan en betaald zijn is door vele administratie redenen  niet meer mogelijk om achteraf BTW terug te vragen.
Dit is alleen mogelijk terug te vragen bij uw Belastingdienst in eigen land.
Bij orders die zijn geplaatst maar nog niet zijn betaald is het wel mogelijk om vooraf een factuur  te vragen zonder BTW.

Levertijd

Wij streven ernaar om het product binnen 1 werkdagen te leveren.  Bij een langere levertijd dan 3 werkdagen wordt altijd met de klant contact opgenomen en overlegd.


Avantius is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de website of advertentiesites.

Vragen
Heeft u nog vragen over de retourprocedure? Neemt u dan gerust contact met ons op:

contact@avantius.nl